שיתוף פעולה
אתה עולה על הר גבוה וענק, הדרך מלאה בורות ומכשולים, היא לא נגמרת ואתה לא רואה את הסוף.
היאוש מתחיל להופיע ואיתו מחשבות על ויתור, להפסיק את הטיפוס ולסגור את הסיפור.
כך למעשה מתנהלים ומרגישים רוב העסקים החדשים, בכדי לצאת ממצב זה ולראות את האור בקצה המנהרה ניתן לעשות כמה מהלכים, אחד מהם ואולי הפשוט ביותר מכולם הוא שיתוף פעולה.
ליצירת שיתופי פעולה כמה יתרונות בולטים ומהירים:
- חשיפה לקהל לקוחות גדול ויעודי לעסק
- פירסום ושיווק בחינם
- קידום בגוגל
- גלגול משאבים
ההיתרונות הנ"ל ללא שיתוף פעולה עולים לעסק ממוצע המון כסף ובעזרת שיתוף פעולה נכון ומתאים ניתן לחסוך הרבה כסף ועבודה קשה ומיותרת.
מה זה שיתוף פעולה מתאים?
ראשית שיתוף פעולה חייב להתחיל על בסיס של אמון והבנה ואי תחרות בין העסקים.
שנית, קהל יעד משותף ושפה עסקית משותפת, חשוב להבין שלפעמים בשיתוף פעולה הרווח של האחד שונה משני.
לדוגמה: חברת הייטק גדולה אשר עושה שיתוף פעולה עם מסעדה,.
ברור שהמסעדה מרוויחה כסף משיתוף זה בצורה ישירה על ידי הסעדת העובדים, בעוד הרווח של חברת ההייטק הינו רווחת העובד ולא רווח כספי ישיר. אין זה אומר ששיתוף זה לא טוב, להיפך, כל עוד שני הצדדים מרוצים, השיתוף מוצלח.
שיתוף פעולה לעסק בתחילת דרכו יכול להרים אותו בזמן קצר לאפשר לו להשיג תזרים חיובי ומהיר, עסק זה יכול מהר מאד להתחיל לצמוח ולשווק את עצמו בקלות יתרה.
ככל שהשיתוף הפעולה מתבצע עם חברה גדולה יותר בעלת נפח לקוחות גדול יותר כך תרומתו לעסק תגדל מהר יותר. באותו הקשר גם קידום האתר בגוגל יהיה מהיר יותר וכך גם ההכרה של קהל היעד.
אך מצד שני יש לקחת בחשבון שלרוב שיתוף פעולה עם חברה גדולה קשה יותר להשגה ולוקח יותר זמן לביצוע.
לעומת זאת, שיתוף פעולה עם חברה קטנה מאפשר לכם לעבוד בצורה הדוקה יותר ולצמוח ביחד ולהתפתח, שיתוף זה יכול להיות לרוב גמיש הרבה יותר משיתוף מול חברות גדולות.
השגת שיתוף פעולה עם חברה קטנה קל בהרבה מחברה גדולה, אך החסרון בשיתוף עם חברות קטנות הינו קהל יעד מצומצם יותר.
לסיכום, שיתופי פעולה הינם דרך מקובלת היום להשגת יעדים וקידום העסק, היא מאפשרת לכם לחסוך בהוצאת גיוס לקוחות,שיווק ופרסום והכל בצורה ממוקדת ויעילה.
בהצלחה.
בכבוד רב,
סמארטבי הנהלת חשבונות חכמה.