הנימוס משתלם: כך תהפכו כל אינטראקציית שירות לחיובית

בעידן שבו שירות לקוחות הוא לא רק מחלקה אלא תרבות ארגונית, הגישה של הלקוח עצמו הפכה למשמעותית לא פחות. רובנו התרגלנו לדרוש ולקבל, אך לעיתים אנו שוכחים שגם כשאנחנו בצד המקבל, לדרך שבה אנחנו מבקשים יש השפעה עצומה על התוצאה. הנימוס, הכבוד והסבלנות הם לא רק ערכים בסיסיים, אלא כלים עוצמתיים שיכולים להפוך כל שיחת שירות לחוויה חיובית, ולעתים אף להשתלם בעתיד.

למה חשוב להיות מנומס?

בואו נודה על האמת: אנשי השירות, בין אם הם עונים לטלפון, נמצאים בדלפק קבלה או מגישים אוכל, הם בני אדם בדיוק כמונו. גישה כועסת, תוקפנית או מזלזלת תגרום להם באופן טבעי להיכנס למגננה, מה שפוגע ביכולתם לעזור ביעילות. לעומת זאת, גישה נעימה ומכובדת יוצרת יחסי אמון הדדיים, שמעודדים את נותן השירות להתאמץ למענכם. זכרו, ייתכן שתתקלו בנותן שירות שלא יהיה יעיל במיוחד, אך הנימוס שלכם הוא מפתח שיכול לפתוח דלתות.

איך לדבר ואיך לכבד?

  • התחילו בברכה פשוטה: אמירת "שלום" ו"תודה" היא תמיד נקודת פתיחה מצוינת. אל תמהרו ישר לבעיה, תנו כבוד לאדם שמולכם.

  • הציגו את הבעיה בבהירות וברוגע: במקום להתלונן בצעקות, נסחו את הדברים בצורה ברורה ועניינית. לדוגמה: "שלום, אני צריך עזרה בנושא...", או "אני מבין שיש תקלה במערכת, האם תוכל לעזור לי?". זכרו, האדם שמולכם הוא לא זה שיצר את הבעיה, אלא מי שיכול לעזור בפתרונה.

  • הפגינו סבלנות: לעיתים פתרון הבעיה לוקח זמן או דורש העברה לגורם אחר. במקום ללחוץ, הראו הבנה. אמירה כמו "אני מבין שזה לוקח זמן, תודה על הסבלנות שלך" תפעל לטובתכם.

  • הקשיבו בסבלנות לתשובה: הנימוס מתבטא גם בהקשבה. אל תקטעו את נותן השירות באמצע דבריו, ותנו לו להסביר את הפתרון המוצע או את הסיטואציה.

הנימוס משתלם: איך זה יכול להשתלם בעתיד?

השקעה ביחסי כבוד הדדיים יכולה להניב פירות בלתי צפויים. כאשר אתם מותירים רושם חיובי, אנשים זוכרים אתכם. אם תזדקקו לשירות מאותו נותן שירות בעתיד, סביר להניח שהוא יזכור אתכם לטובה ויתאמץ יותר למענכם. במקרים רבים, לקוח נעים יקבל יחס מועדף, פתרונות יצירתיים, ואף תוספת קטנה של רצון טוב שקשה להשיג אחרת. ייתכן שזה יהיה בונוס קטן, שירות מזורז או פתרון בעייתי במיוחד. הרי ידוע שאנחנו נוטים להשתדל יותר עבור אנשים שאנחנו מחבבים ומוקירים.

לסיכום, בעוד שאנו רגילים לחשוב על נימוס כעל קוד אתי, הוא למעשה גם כלי מעשי ויעיל. נימוס אינו חולשה, אלא מקור כוח. על ידי מתן כבוד לאחר, אתם לא רק מקלים על חייו, אלא גם פותחים את הדלת לקבלת שירות טוב יותר עבור עצמכם, לא רק בהווה אלא גם בעתיד.

אנו בסמארטבי עושים הכל שתקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר!

לפרטים נוספים וייעוץ, התקשרו: 04-600-1918

  • מייל - support@smartbee.co.il

    וואצ - 053-8500042